Thursday, October 16, 2008

Persediaan Melangkah Ke Alam Perkahwinan

Macam2 la yang aku tulis dalan blog ni..ntah apa2 jer.
Ni aku nak cerita pasal persediaan nk kahwin ni...
zaman sekarang ni tak macam zaman dulu...Janji ada mas kahwin...jalan terus...ada yang laki tak kenal bakal isteri...isteri tak kenal bakal suami(org2 tua citer dgn aku la)..tapi diorang tetap bahagia..tak macam zaman sekarang...nak kahwin mak aihhh..duit macam air...pasal tu la zaman sekarang ni banyak terjadinya pembuangan anak(takper aku faham macam mana situasi diorang ni)...zaman kakak2 aku kawin tahun 90an hantaran baru rm2500...tapi sekarang ni paling tidak pun mau rm7000..ikutkan mmg tak terbalas jasa mak bapak yang jaga dengan duit banyak tu jer...tapi masalahnnya..bagi mereka yang berpendapatan sederhana...agak sukar nak kumpul banyak tu...tu baru hantaran tu...ada plus2 lagi dengan gubahan...cincin,pelamin,majlis tempat lelaki...paling tidak mahu rm 20000 la baru siap majlis yang sederhana(sederhana ker)...
ntah la...apa yang aku harap perancangan aku nak kahwin tahun depan berjalan lancar...dan semoga Allah memberikan aku rezeki lebih supaya aku dapat mempercepatkan benda baik ni(I hope My Syuhada can be my first supporter...'chaiyuk'...)...Amin...

1 comment:

cikda said...

insya Allah...semoga Allah percepatkan jodoh kita...chaiyuk!